ការមិនធ្វើបាបទាំងពួងដោយចម្រើនសីល - ការបំពេញកុសលដោយចម្រើនសមាធិ - ការធ្វើចិត្តឲ្យផូរផង់ដោយចម្រើនបញ្ញា (មនុស្សជោគជ័យគឺជាមនុស្សដែលធ្វើនូវការងារ ដែលមនុស្សមិនជោគជ័យមិនចង់ធ្វើ)


counters

Friday, September 13, 2013

គ្រប់គ្រងចំណេះដឹងគឺអ្វី ?



គ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង
ការគ្រប់គ្រង ចំនេះដឹង នេះគឺជា វិធីសាស្រ្តដែល ជាប្រព័ន្ធ ដើម្បី ទទួលបាន អង្គការមួយ ដើម្បីធ្វើឱ្យ ការប្រើ ដ៏ល្អបំផុតដែល អាចធ្វើទៅបាន នៃ ដើមទុន បញ្ញា របស់ខ្លួន ក្នុងគោលបំណងដើម្បី ធានានិរន្ដ ជាគុណសម្បត្តិក្នុង ការប្រកួតប្រជែង។ គ្រប់គ្រងចំណេះដឹង គឺជា វិន័យ សហគ្រាស មួយ ដែលជំរុញ ដំណើរការ សហការ សម្រាប់ បង្កើត ការចាប់យក អង្គការ សិទ្ធិចូលដំណើរការ និងការប្រើប្រាស់ សកម្ម ពត៌មាន , រួមទាំង ចំនេះដឹង uncaptured របស់ប្រជាជន ។

សេចក្តីផ្តើម

ចំនេះដឹង ត្រូវបានកំណត់ នៅក្នុង វិធីជាច្រើន ។ ខាងក្រោមនេះ គឺជា និយមន័យ នៃ ចំណេះដឹង។

" ស្គាល់ ជាមួយនឹង អង្គហេតុ , សេចក្ដីពិត ឬ គោលការណ៍ ដូចជា ការសិក្សា ឬ ការស៊ើបអង្កេត សំណុំបែបបទ " ។

មាន និយមន័យ មួយផ្សេងទៀត គឺ " ចាប់យក ការរៀបចំ និងការ រក្សាទុក ចំនេះដឹង និងបទពិសោធន៍ នៃ បុគ្គល និងក្រុម កម្មករ នៅក្នុង អង្គការមួយ និង ធ្វើឱ្យ ព័ត៌មាននេះ ដែលអាចរកបាន ដើម្បីឱ្យ អ្នកដទៃទៀត នៅក្នុង អង្គការនេះ ។ " ( ចំះដឹង និយមន័យ គ្រប់គ្រង លើបណ្តាញ : 2006)

កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង KM ជាធម្មតា ផ្តោតទៅលើ គោលបំណង របស់អង្គការ ដូចជា ការអនុវត្ត ប្រសើរឡើង អត្ថប្រយោជន៍ ប្រកួតប្រជែង គំនិតច្នៃប្រឌិតថ្មី មួយនៃ ការចែករំលែក មេរៀនដែល បានរៀន និង ការកែលម្អ ជាបន្ត របស់អង្គការ នេះ។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង KM ត្រួតលើគ្នា ជាមួយនឹងការ សិក្សា អ្នករៀបចំ និង អាចត្រូវបាន សម្គាល់ ដោយ ផ្តោតការយកចិត្តទុកដាក់ កាន់តែច្រើន ពី មួយស្តីពី ការគ្រប់គ្រង ចំះដឹង ថាជា ទ្រព្យសម្បត្តិ ជាយុទ្ធសាស្រ្ត មួយដែល ផ្តោតជាសំខាន់ លើការ ជំរុញលើកទឹកចិត្ត និង ការចែករំលែក ចំណេះដឹង នោះទេ។ កិច្ចខិតខំប្រឹងប្រែង KM អាចជួយ បុគ្គលនិងជាក្រុម ដើម្បីចែករំលែក ការយល់ដឹង ដ៏មានតម្លៃ របស់អង្គការ ដើម្បីកាត់បន្ថយ ការងារ ទូលំទូលាយ ដើម្បីជៀសវាងការ reinventing កង់ ក្នុងមួយ SE ដើម្បី កាត់បន្ថយពេលវេលា បណ្តុះបណ្តា សម្រាប់បុគ្គលិក ថ្មី ដើម្បីទាក់ទាញ មូលធន បញ្ញា ដែលជា ចំណូល និយោជិត នៅក្នុង អង្គការមួយ ហើយ ដើម្បីសម្របខ្លួន ទៅនឹង ការផ្លាស់ប្តូរ បរិស្ថាន និងទីផ្សារ ។

គ្រប់គ្រងចំណេះដឹង ( ឧបករណ៍ មួយ ដែលមានប្រសិទ្ធិភាព សម្រាប់ការបង្កើត ជាអង្គការ Learning )

Prologue
នៅពេលដែល យើងបាន បញ្ឈប់ ការសិក្សាអំពី យើង បញ្ឈប់ការ ដុះ ។

នេះគឺជា " សេចក្តីថ្លែងការណ៍ នៃការ យោង " នៅក្នុង បរិស្ថាន នាពេលបច្ចុប្បន្ន ។ នេះគឺជាការ អនុវត្តទៅ យក្ស របស់ក្រុមហ៊ុន ផងដែរ។ " សិក្សា គឺមិនមែន ដោយ មានជំរើស នោះទេប៉ុន្តែ ដោយ ច្បាប់ " ។ ពាក្យ ទាំងនេះ ត្រូវបាន BUZZ នៃ CEOs ជាច្រើន ដែលបាន ធ្វើឱ្យ turnaround នៅក្នុង អង្គការ របស់ពួកគេ។ សន្លឹក jack Welch នៃ ក្រុមហ៊ុន GE Michael បាន ក្រុមហ៊ុន Dell នៃ កុំព្យូទ័រ Dell,


Billgates របស់ ក្រុមហ៊ុន Microsoft បានធ្វើ នេះជា យុទ្ធសាស្រ្តមួយ នៅក្នុង អង្គការ របស់ពួកគេ។ សារៈសំខាន់នៃការ បង្កើតបណ្តាញ ចំនេះដឹង ( ដូចជា ប្រព័ន្ធសរសៃប្រសាទ សម្រាប់ ឌីជីថល ុមហ៊ុន) នេះបានក្លាយជា ទទួលបានជោគជ័យ យ៉ាងខ្លាំង នៅក្នុង អង្គការ របស់ពួកគេ ដោយសារតែ នូវការប្រកាន់ ដ៏រឹងមាំ របស់ពួកគេ ដើម្បីឱ្យ ការអនុវត្ត នេះ។
" រៀន ពី បុគ្គលិក ផ្ទាល់ខ្លួន
រៀនពី អតិថិជន
រៀនពី ដៃគូប្រកួតប្រជែង
រៀនពី សត្រូវ ជូរចត់ ផងដែរ!

តើធ្វើដូចម្តេច ដើម្បីបង្កើត ជាអង្គការ ការរៀន ដោយ មានប្រសិទ្ធិភាព គ្រប់គ្រង ចំនេះដឹង ?
បួន ជំហាន ដើម្បី សំរេចបានគោលបំណងនេះ ។
ឯកសារ ដ៏មានប្រសិទ្ធិភាព ( ដំណើរការ និងការ រក្សាទុកទិន្នន័យ )
ការបង្កើត ការតភ្ជាប់ តាមរយៈ បណ្ដាញ LAN / WAN / អ៊ីនធឺណិត
ការផ្សព្វផ្សាយ ( ការចែករំលែក បានត្រឹមត្រូវ នៃពត៌មាន ក្នុងចំណោម បុគ្គលិក )
ព័ត៌មានឡប់និង និងការកែលំអ បន្តបន្ទាប់។

ដើម្បី សម្រេចបាននូវគោលបំណង នេះ ជាអ្វីដែល គួរតែត្រូវបាន ធ្វើបាន ?

បង្កើត គ្រប់គ្រងចំណេះដឹង : ។ ដូច Billgates ដែល លើកទឹកចិត្ត បុគ្គលិក ដើម្បី ក្លាយជា កម្មករ ចំនេះដឹង , អង្គការ ក៏អាច ចូលទៅកាន់ សម្រាប់ ការបង្កើត ក្រុម ដែលហៅថា "ក្រុម គ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង " ដែល អាច ដើរតួនាទីយ៉ាង សំខាន់ក្នុងការ គ្រប់គ្រង ចំនេះដឹង នៅក្នុង អង្គការ មួយដែល ពិភពលោក ហាក់ដូចជា ត្រូវបាន តប ដូចជា អាតូម និង គ្រប់គ្រងចំណេះដឹង ទាំងនេះ នឹងក្លាយជា មានសារៈសំខាន់ ខ្លាំងណាស់ ដូចជា អេឡិចត្រុ revolving នៅជុំវិញ អង្គការនេះ ។

មានចំណេះដឹង គឺជា ផ្នែកមួយដ៏សំខាន់ នៃការ ធនធានមនុស្ស នៅក្នុង អង្គការមួយ ។ វា សន្មត់ថា ធនធានមនុស្ស នៅក្នុង អង្គការមួយ គឺជាធាតុ នៃ មូលធន បញ្ញា មួយ ។ គ្រប់គ្រង ចំនេះដឹង ត្រូវបានកំណត់ ជា ' ដំណើរការណាមួយ ឬ ការអនុវត្ត នៃការបង្កើត , ទទួលបាន , ចាប់យក , ការចែករំលែក និងប្រើប្រាស់ ចំណេះដឹង គ្រប់ទីកន្លែងដែល វារស់នៅ ដើម្បី លើកកំពស់ ការរៀន និងការអនុវត្ដ នៅក្នុង អង្គការ ' ។


គ្រប់គ្រង ចំនេះដឹង ផ្ដោតសំខាន់លើ រាងកាយ អង្គការ - ជាក់លាក់នៃ ចំនេះដឹង និងជំនាញ ដែលថា លទ្ធផល ពី ដំណើរការ ការរៀនសូត្រ របស់អង្គការ ហើយត្រូវបាន ព្រួយបារម្ភ ជាមួយនឹង លំហូរ ទាំងពីរនៃ ចំនេះដឹងនិង ការធ្វើ ប្រាក់ចំណេញ។ ' ទឹកហូរ ចំណេះដឹង ' តំណាងឱ្យ វិធីដែល ចំនេះដឹង ត្រូវបានផ្ទេរ ពីមនុស្ស ទៅមនុស្ស ឬ ពីមនុស្ស ទៅមូលដ្ឋានទិន្នន័យ ចំណេះដឹង ។ គ្រប់គ្រង ចំនេះដឹង គឺត្រូវបាន បម្រុងទុកដើម្បី ចាប់យក ជំនាញការ រួម របស់អង្គការ មួយ និងចែកចាយ វាទៅ " គ្រប់ទីកន្លែងដែល វាអាច សម្រេចបាន payoff ដ៏ធំបំផុត " ។

ចំនេះដឹង អំពីការ គ្រប់គ្រង ត្រូវបាន រក្សាទុកនិង ការចែករំលែក ការយល់ដឹង រួម បង្គរ និងជំនាញ ដែលទាក់ទងនឹង បច្ចេកទេស នៅក្នុង អង្គការ របស់ខ្លួន ដំណើរការ និង ប្រតិបត្ដិការ មួយ ។ ដោយសារតែ វាមាន ឥទ្ធិពល ចំនេះដឹង ជា ធនធាន គ្រប់គ្រង គ្រាប់ចុចដែល មានចំណេះដឹង គឺជា សមាសភាគ សំខាន់នៃ មូលធន បញ្ញា ដែល ​​អនុញ្ញាតឱ្យ អ្នកប្រកបរបរ ធនធានមនុស្ស ដើម្បីមានឥទ្ធិពលលើ តំបន់ នៃការ គ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ផងដែរ។

មួយក្នុងចំណោម តម្រូវការ ដ៏សំខាន់មួយ សម្រាប់ ការគ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង គឺ ដើម្បីរួមបញ្ចូល តំណភ្ជាប់ រវាងប្រជាជន ការអនុវត្តន៍ ការគ្រប់គ្រង និងការអនុវត្ដ របស់អង្គការ នៅក្នុង ស្ថាប័នវិជ្ជាជីវៈ - រត់។ អង្គការនេះ មាន ធនធានមនុស្ស ដើម្បីតាមដាន ពីរបៀបដែល រួមចំណែកដល់ ការបង្កើត នៃតម្លៃ ជាក់ស្ដែង នៅក្នុងសំណុំបែបបទ នៃ លទ្ធផល ចំនេះដឹង ដែលមានមូលដ្ឋាន នេះ។ ជាឧទាហរណ៍នៅក្នុង អង្គការ សេវា ជំនាញ ចំនេះដឹង បានធ្វើឡើង ដោយបុគ្គលិក របស់ពួកគេ គឺជា គន្លឹះដ៏សំខាន់ចំពោះ ការអភិវឌ្ឍនៃ រដ្ឋធានី បញ្ញា នេះ។ អង្គការ បែបនេះ " លក់ ប្រជាជនរបស់គេ ដោយសារតែ ពួកគេបាន បន្ថែម តម្លៃ ដល់អតិថិជន របស់ពួកគេ " ។

ទោះបីជា គំនិត នៃការ គ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង ជាប្រភពដើម ថ្មី , ការចាប់អារម្មណ៍ នៅក្នុងការ វាបាន រីកលូតលាស់យ៉ាងឆាប់រហ័ស ជាមួយនឹង ការអភិវឌ្ឍ នៃ បច្ចេកវិទ្យា ព័ត៌មាន (វា ) ។ ដូច្នោះហើយ ជាប្រព័ន្ធ គ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង នឹងតម្រូវឱ្យ រៀបចំ យ៉ាងប្រុងប្រយ័ត្ន ប្រព័ន្ធ គ្រប់គ្រងព័ត៌មាន រចនាសម្ព័ ( MIS ) ដែលក្នុងនោះ ពត៌មាន ដែលត្រូវបានកត់ត្រា , ដែលរក្សាទុកនិង បានធ្វើ ដែលអាចរកបាន ដល់ អ្នកទាំងឡាយណាដែល ត្រូវការវា។

សារៈសំខាន់ នៃការ គ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង បន្ទាប់មក គឺ ត្រូវមាន កំណត់ ' អ្នកអភិវឌ្ឍន៍ ចំនេះដឹង ' ដើម្បី រៀបចំ កម្មវិធីកុំព្យូទ័រ ដើម្បី ត្រួតពិនិត្យ មូលដ្ឋានទិន្នន័យ ចំណេះដឹង , និង ' ជម្រើស ការរៀន ' ដែលនឹង ណែនាំ អ្នកប្រើក្នុង ការស្វែងរក នៅ ពេលដែលបានផ្ដល់ ណាមួយ, ពត៌មាន ដែលនឹង បម្រើ អភិវឌន៍ ផ្ទាល់ខ្លួន របស់ពួកគេ និងតម្រូវការ ការងារ។

មាន ចំណេះដឹង ប្រព័ន្ធ ស្មុគ្រស្មាញ គ្រប់គ្រង មានបំណង មិនមែនគ្រាន់តែ នៅ ចែករំលែកព័ត៌មាន នោះទេប៉ុន្តែ ក៏មាននៅក្នុង Mesh សន្មត់ និង ជំនឿ នៃការ សិក្សា នោះទេ។ Tacit ចំណេះដឹង ជំនាញការ ដែល ត្រូវបានរក្សាទុក នៅក្នុង ក្បាល របស់មនុស្ស អាច ត្រូវបាន បញ្ជាក់ និងការ ចែករំលែក ជាមួយអ្នកផ្សេង , នៅទីបំផុត ក្លាយជា ' ចំនេះដឹង ដែលបានបង្កើតថ្មី ' ដែល ត្រូវបាន យល់និងទទួលយក នៅទូទាំង អង្គការ ។

ដោយអាស្រ័យ លើ ទីតាំង របស់មនុស្ស នៅក្នុង អង្គការ និង / ទស្សនៈ របស់លោក របស់នាង លើកទឹកចិត្ត វិធីសាស្រ្តដែល ក្រុមការងារ មួយដើម្បី ចែករំលែកចំណេះដឹង និងជំនាញ អាច ទទួលបានអត្ថប្រយោជន៍ កម្មករនិយោជិត ទាំងអស់ ឬសូម្បីតែ អាច បញ្ជាក់ថា ត្រូវបាន នូវយុទ្ធសាស្ដ្រ ដោយ ដែល គ្រប់គ្រងជាន់ខ្ពស់ អាចដកស្រង់ជា ចំនេះដឹង កូនសោ បុគ្គល 'នៅក្នុង លំដាប់ មួយ ដើម្បី ទាញយកគុណប្រយោជន៍ នៃ ' ការបង្កើត អាង ះដឹង " ដែលមានស្រាប់ នៅក្នុង អង្គការនេះ ។ ទោះជាយ៉ាងណា នៅក្នុង អង្គការ ដែលមាន យ៉ាងខ្លាំងខ្លាក្នុង ការប្រកួតប្រជែង និងការ ទទួលបានរង្វាន់ សមិទ្ធផល បុគ្គល ជាជាងការ ជាមួយបុគ្គលិកនិងសិស្ស មួយ និយោជិត អាចនឹង ស្ទាក់ស្ទើរក្នុងការ ចែករំលែកនូវ គំនិត របស់ពួកគេ សម្រាប់សេវា ថ្មីមួយ ជាមួយនឹង កម្មវិធីគ្រប់គ្រង របស់ពួកគេ ជាធម្មតា ដើម្បីជៀសវាងការ គ្រប់គ្រងការ ទទួលបាន ប្រាក់រង្វាន់ ការអនុវត្ត មួយសំរាប់ គំនិត អ្នកដទៃ ( s) បាន ទេ។

ដូច្នេះ មួយ អាកាសធាតុ នៃ អង្គការ ការជឿទុកចិត្ត និងការគោរព គ្នាទៅវិញទៅមក នឹង ទៅ ហាក់បីដូចជា មានសារៈសំខាន់ក្នុង ការអភិវឌ្ឍ ប្រព័ន្ធ គ្រប់គ្រង ចំណេះដឹង ដ៏មានប្រសិទ្ធិភាព ។

ជាចុងក្រោយ ការបង្កើត ចំនេះដឹង នៅក្នុង អង្គការមួយ សន្មត់ថា បុគ្គលិក ជាពិសេស នៅថ្នាក់ កណ្តាល និងការ ជាន់ខ្ពស់ នោះ ពិតជា ដឹង ច្រើនជាង អ្វីដែលពួកគេ ត្រូវបានគេ យល់ឃើញ ដើម្បីដឹងថា ទោះបីជា ពួកគេមិន អាចផ្តល់នូវ ដំណោះស្រាយ ទាំងអស់របស់ ills របស់អង្គការ នេះ។ ដូច្នេះ ការចាំបាច់ សម្រាប់អង្គការ នឹងត្រូវបាន ដើម្បីបង្កើត បរិយាកាស មួយដែល អង្គការ wherein ចំនេះដឹង tacit អាចជំនួស ប្រព័ន្ធ ដែលមានស្រាប់ / ប្រពៃណីនៃ ការចែករំលែក ចំនេះដឹង ; ដូចជា អាកាសធាតុ មួយ necessitates ន្ដរាគមន៍ បណ្តុះបណ្តា ប្រព័ន្ធ លេចចេញនៅ ក្បែរ គ្រោងការណ៍ ទម្រង់ នៃការ អ្វី ។ ការនេះនឹង ផ្តល់ជូននូវ យល់ដឹង ថ្មី ដែលគួរឱ្យរំភើប សម្រាប់ អ្នកប្រកបរបរ ធនធានមនុស្ស និងការគ្រប់គ្រង នៅគ្រប់កម្រិត ទាំងអស់ នៅទីបំផុត រួមចំណែកដល់ ការអនុវត្ត បុគ្គលិក បង្កើន ប្រសិទ្ធិភាព និង សុខុមាលភាព និង អង្គការ។

0 comments:

Post a Comment